Skip to main content

Klachtenregeling

Contact:

Boerhaavelaan 59
7555 BB te Hengelo
T 088-5374500
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

logo2trans

Laboratorium Pathologie Oost Nederland vindt de kwaliteit van haar dienstverlening erg belangrijk. Bent u desondanks niet tevreden over onze dienstverlening, aarzel dan niet om uw onvrede te uiten.

Niet tevreden? Bij wie kunt u dan met uw klacht terecht?

Het is aan te raden uw ongenoegen eerst te bespreken uw behandelend arts. Deze kan wellicht direct onrust wegnemen of toelichting geven.

Wilt of kunt u niet in gesprek met uw behandelend arts of is uw klacht niet naar tevredenheid behandeld? Dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van LabPON.

Klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris is bij LabPON in dienst, maar heeft wel een onpartijdige rol en heeft geheimhoudingsplicht. Hij luistert naar uw verhaal, probeert te bemiddelen en u te helpen, maar doet geen uitspraak over uw klacht. Ook kan hij u helpen met praktische tips. Bijvoorbeeld als u uw klacht op papier wilt zetten.
De hulp van een klachtenfunctionaris is gratis.

Een (formele) klacht indienen

Wanneer u een klacht indient bij LabPON, zal de klachtenfunctionaris van LabPON indien noodzakelijk en met uw toestemming contact opnemen met de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis of met uw huisarts, al naar gelang waar u onder behandeling bent.
Indien nog aanvullende informatie nodig is, zal de klachtenfunctionaris u verzoeken deze binnen een redelijke termijn toe te zenden.
In eerste instantie zal via bemiddeling getracht worden de klacht naar tevredenheid af te handelen.
Wanneer dat niet lukt zal de klachtenfunctionaris samen met u de klacht formeel opstellen. Uw klacht zal binnen zes weken na ontvangst worden behandeld. U ontvangt van ons een reactie.
Wanneer de behandeling van de klacht meer tijd vergt, zal de klachtenfunctionaris u hiervan zo spoedig mogelijk schriftelijk op de hoogte stellen. De afhandeling van de klacht zal dan met ten hoogste vier weken worden verlengd, of langer wanneer alle partijen het hierover eens zijn.

Het kan zijn dat u ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht door LabPON. U kunt dan terecht bij de Geschillencommissie Zorg, waarbij LabPON is aangesloten. Dit is een externe, onafhankelijke commissie die klachten behandelt die een consument met een zorginstelling heeft.
Aan de behandeling van de klacht via de geschillencommissie kunnen kosten voor u zijn verbonden. De klachtenfunctionaris van LabPON of van uw behandelend arts kan u van informatie voorzien wanneer u een beroep wilt doen op deze commissie.
De geschillencommissie neemt uw klacht pas dan in behandeling als u eerst een klacht heeft ingediend bij LabPON en deze niet naar tevredenheid is afgehandeld.

Contact

Ga hier naar het meldingsformulier voor het melden van een klacht.